Doro 5860 - Tips og triks
Tips og tricks for Doro 5860 Hvit
Ofte stilte spørsmål om Doro 5860
Svar:
Noen telefoner har frontkamera og nærhetssensor i displayet. Nærhetssensoren blinker så snart telefonen nærmer seg øret. Da ser det ut som om du har en død piksel på skjermen.
Den blinkende hvite pikselen er ikke en død piksel, men nærhetssensoren som slår av skjermen mens du ringer for å forhindre utilsiktet berøring.
Svar:
Vannskader på elektronisk utstyr dekkes som regel ikke av garantien. Dette er fordi vannskader faller inn under brukerskader. Produsenten kan ikke gi garanti på slike skader, fordi de ikke kan påvirke bruken av apparatet.
Mange enheter, som smarttelefoner, smartklokker og fitness trackere, har et sertifikat for vanntetthet i form av en kode, for eksempel IP68 eller 5ATM. Vannskader på disse sertifiserte enhetene dekkes heller ikke av garantien. Dette er fordi den vanntette forseglingen til enheten kan bli utsatt for slitasje på grunn av normal bruk. Så prøv alltid å forhindre at enheten din blir våt, selv om den er vanntett.
Svar:
Foreløpig er SIM-kort tilgjengelig i tre forskjellige formater: vanlig, mikro og nano. Dersom SIM-kortet ditt er for lite for telefonen, kan du bruke en SIM-adapter. Slik vil SIM-kortet passe i telefonen igjen. Dersom SIM-kortet ditt er for stort, kan du kutte det til med en SIM-kortkutter.
Svar:
I de fleste tilfeller fungerer mobilt internett umiddelbart når du setter SIM-kortet inn i smarttelefonen. Hvis dette ikke er tilfelle, må du kanskje sette opp en APN manuelt. For å kunne gjøre dette må du først gå til "Innstillinger"-menyen. På en Android-enhet må du gå til "Mobilnettverk" og deretter til "Navn tilgangspunkter". Klikk deretter på "Legg til" og det vil komme opp et skjema hvor du må legge inn riktige opplysninger. Når du har gjort dette, trykker du på de tre prikkene øverst og deretter på "Lagre".
På en iOS-enhet går du til "Mobilnettverk" og deretter til "Alternativer for mobildata". Når du trykker på "Mobildatanettverk" vil du kunne fylle ut et skjema. Skriv inn de riktige opplysningene her. Opplysningene du må angi varierer fra leverandør.
Svar:
Over tid kan skitt og støv samle seg i ladeporten til telefonen din. Det kan føre til at kabelen ikke holder seg på plass, og at ladingen ikke alltid går bra. Du kan enkelt løse dette problemet ved å forsiktig fjerne akkumulert skitt og støv. Dette kan du for eksempel gjøre med en tannpirker. Ved å skrape forsiktig langs kantene og hjørnene inne i ladeporten kan du fjerne oppsamlet smuss. Nå kan ladekabelen kobles til enheten din igjen. Pass på at du ikke bruker mye kraft, ofte holder det med å bare skrape langs den. Etter at du har skrapet bort skitten kan det også hjelpe å blåse kraftig inn i ladeporten. Pass på at det ikke kommer fuktighet inn i porten.