Bytte og kanselleringer

Ønsker du å bytte eller kansellere bestillingen din? Vi beklager at ikke alt er som forventet, men vi hjelper deg selvfølgelig med å løse problemet. Registrer produktet ditt nå via den grønne knappen eller les denne siden for mer informasjon.

Bytt eller kanseller produktet >


Alle Gomibo-produkter kan returneres gratis inntil 31 dager etter mottak. Når du har registrert returen, har du 14 dager på deg til å sende produktet tilbake til oss.


Regler for bytte og kanselleringer

  • Produktet er så vidt mulig i original og ubrukt stand.
  • Produktet er komplett i uskadet fabrikkemballasje, alt tilbehør og instruksjoner er uten merking og påskrifter.

Returnerer du ørepropper?
Av hygieniske årsaker må øreproppene du returnerer være ubrukte. Returnerer du ørepropper som ikke lenger er rene? I så fall vil du bli belastet et rengjøringsgebyr på 12,50 EUR.

Oppfyller du ikke disse kravene?
Tror du kanskje at du ikke oppfyller kravene våre? Vi kan fortsatt møte deg på halvveien og finne en god løsning. Vi sjekker produktet ditt nøye når det kommer og ser hvilke alternativer vi kan tilby deg. Vi holder deg selvfølgelig alltid informert underveis. Du bestemmer hvilken løsning som passer deg best og hva som skjer med produktet ditt.


Bytt eller kanseller et produkt

Foretrekker du en annen farge eller et annet produkt, eller ønsker du å kansellere bestillingen din? Vi ordner det for deg. Du kan bytte eller avbestille bestillingen din opptil 31 dager etter at du har mottatt den, og det er helt kostnadsfritt. Hvis du avbestiller bestillingen, vil det refunderte beløpet, inkludert eventuelle fraktkostnader (unntatt ekstra fraktalternativer som rekommandert sending eller forsendelse med forsikring), bli kreditert bankkontoen din innen 5 virkedager.

Før du returnerer produktet til oss, må du tilbakestille enheten til fabrikkinnstillingene. Har du en Apple iPhone? Sørg da for at Finn min iPhone-funksjonen er deaktivert. Ellers kan vi ikke behandle returnering din.


Bytt eller kanseller produktet >


Så snart du har registrert produktet ditt, vil du motta en gratis fraktetikett slik at du kan sende produktet tilbake til oss. Du kan spore pakken med koden du mottar når bestillingen er sendt, og vi sender deg en e-post så snart vi har mottatt pakken. Vi vil deretter bytte eller kansellere bestillingen din. Vi holder deg oppdatert via e-post, slik at du vet nøyaktig hva som skjer.


Produktet ditt er defekt

Et defekt produkt er veldig irriterende, men vi er her for å hjelpe deg! Vennligst sjekk vår side om garanti og reparasjoner.


Tilbakestill produktet til fabrikkinnstillingene

Før du returnerer produktet til oss, må du tilbakestille enheten til fabrikkinnstillingene. Dette fjerner alle filer og data. Du kan lage en back-up for å beholde disse filene og dataene. På vår side om enhetsstøtte forklarer vi hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten.


Her kan du finne forbrukernes angrerett

  • Angrerett for forbrukere

    Angrerett for forbrukere

    (En forbruker er enhver fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som i stor grad ligger utenfor vedkommendes næringsvirksomhet eller yrke.)

    Avbestillingsregler

    Angrerett

    Du har rett til å kansellere denne kontrakten innen 31 dager uten å oppgi noen grunn. Angrefristen er 31 dager fra den dagen du eller en tredjepart utpekt av deg, bortsett fra leverandøren, har tatt de siste varene i besittelse.

    For å utøve angreretten må du informere oss (MobielWerkt B.V., Waagstraat 1, 9712 JX Groningen, Nederland, telefonnummer: +47 80 06 25 50, e-postadresse: info@gomibo.no) ved hjelp av en utvetydig erklæring (f.eks. per post, faks eller e-post) om din beslutning om å kansellere denne avtalen. Du kan bruke vedlagte standard angrerettskjema, men dette er ikke obligatorisk.

    Du kan også fylle ut og sende inn angrerettsskjemaet eller en annen unik erklæring elektronisk på nettstedet vårt (www.gomibo.no). Hvis du benytter deg av denne muligheten, vil vi umiddelbart sende deg en bekreftelse (f.eks. via e-post) på at vi har mottatt en slik kansellering.

    For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om utøvelse av angreretten før utløpet av angrefristen.

    Konsekvenser av kansellering

    Hvis du trekker deg fra kontrakten, skal vi umiddelbart og senest 14 dager etter datoen vi mottar melding om at du trekker deg fra kontrakten, refundere deg alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av eventuelle ekstra kostnader som følge av ditt valg av levering som er forskjellig fra den billigste standardleveransen som tilbys av oss). Vi vil bruke samme betalingsmetode for denne tilbakebetalingen som den du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre vi uttrykkelig har avtalt noe annet med deg; under ingen omstendigheter vil vi fakturere deg for denne tilbakebetalingen.

    Vi kan nekte å refundere beløpet inntil vi har mottatt varene tilbake eller inntil du har fremlagt bevis for at du har returnert varene, avhengig av hva som kommer først.

    Du må returnere produktene til oss uten forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager etter den dagen du informerte oss om oppsigelsen av denne kontrakten. Denne fristen anses å være overholdt hvis du sender varene før utløpet av 14-dagersperioden.

    Du er bare ansvarlig for eventuelt verditap på produktene dersom dette verditapet skyldes håndtering av produktene som ikke er nødvendig for å teste deres type, egenskaper og funksjoner.

    Årsaker til utelukkelse eller kansellering

    Angreretten gjelder ikke for kontrakter

    - levering av produkter som ikke er prefabrikkerte og hvis fremstilling avhenger av forbrukerens individuelle valg eller formål, eller som klart er skreddersydd til forbrukerens personlige behov;

    - levering av varer som raskt kan bli skadet eller hvis utløpsdato raskt vil bli overskredet;

    - for levering av alkoholholdige drikkevarer hvis pris ble avtalt på tidspunktet for kontraktsinngåelsen, men som ikke kan leveres tidligere enn 30 dager etter kontraktens ikrafttredelse, og hvis nåværende verdi avhenger av svingninger i markedet som forbrukeren ikke har kontroll over;

    - for levering av aviser, tidsskrifter og magasiner, bortsett fra abonnementskontrakter

    Angreretten utløper tidligere for kontrakter

    - for levering av forseglede varer som ikke kan returneres av helsevern- eller hygienemessige årsaker dersom forseglingen er fjernet etter levering;

    - for levering av varer som på grunn av sin art er blitt uatskillelig blandet med andre varer etter levering;

    - for levering av lyd- eller videoopptak eller dataprogramvare i en forseglet pakke dersom forseglingen er fjernet etter levering

For å returnere private bestillinger kan du bruke avbestillingsskjemaet, også kjent som standard avbestillingsskjema, men det er ikke obligatorisk. Dessuten kan du gjøre det enda raskere ved å gå til kontosiden din.

Angrerettskjema

(Hvis du ønsker å kansellere kontrakten, vennligst fyll ut dette skjemaet og send det tilbake til oss)

- Til MobielWerkt B.V., Waagstraat 1, 9712 JX Groningen, Nederland, e-postadresse: info@gomibo.no:
- Jeg/vi (*) tilbakekaller herved kontrakten som jeg/vi (*) har inngått om kjøp av følgende produkter (*)/levering av følgende tjeneste (*).

- Bestilt den (*)/ mottatt den (*)

- Navn på forbruker(e)

- Forbrukerens/forbrukernes adresse

- Signatur fra forbrukeren(e) (kun ved skriftlig forespørsel)

- Dato

(*) Stryk det som ikke er relevant, eller fyll ut det som er relevant..