Betaling

Det er enkelt og sikkert å betale hos Gomibo. Du kan bruke en av følgende betalingsalternativer:


Betalingsmetode Kostnader Behandlingstid
Kredittkort (Visa/Mastercard) Gratis Umiddelbar
Bankoverføring Gratis 1-2 virkedager
Maestro Gratis Umiddelbar
PayPal Gratis Umiddelbar
Gomibo-kupongkode Gratis Umiddelbar

Så snart betalingen din er behandlet, vil du motta en e-postbekreftelse. Deretter setter vi i gang med å sørge for at du mottar bestillingen din så snart som mulig.


Ofte stilte spørsmål

Her finner du alt du trenger å vite om de ulike betalingsmåtene. Klikk på et spørsmål for å se svaret.

  • Hvordan kan jeg betale via bankoverføring?

    Hvis du ønsker å betale med bankoverføring, velger du betalingsmåten "Bankoverføring" når du legger inn bestillingen din. Vi sender deg deretter en e-post med instruksjoner.

    Bankopplysninger:
    Gomibo i Groningen
    IBAN: NL12INGB000572626296
    BIC: INGBNL2A
    Beskrivelse: ordrenummeret ditt.

    Det påløper ingen ekstra gebyrer ved betaling via bankoverføring. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan ta 1-2 virkedager før banken overfører betalingen til vår bankkonto. Når vi har mottatt og behandlet betalingen, sender vi bestillingen din.

  • Hvordan kan jeg betale med kredittkort?

    Du kan betale for bestillingen din hos Gomibo med Mastercard eller Visa kredittkort på en sikret side. Du vil ikke bli belastet transaksjonskostnader når du foretar betaling med kredittkort, og betalingen din vil bli behandlet umiddelbart.

    Betalinger er begrenset til €5000  per bestilling.

    Ved betaling med kredittkort ber vi om en kontobekreftelse på 1 cent. Det tar bare noen få klikk. På denne måten sikrer vi at ingen kan misbruke kredittkortopplysningene dine.

  • Jeg har mottatt en kupongkode fra Gomibo. Hvordan bruker jeg den?

    Har du mottatt en Gomibo kupongkode? Du kan løse den inn når du legger inn en bestilling på nettstedet vårt. Du kan bruke én rabattkode per bestilling. Du finner produktgruppen(e) som rabattkoden gjelder for i e-posten der du mottok rabattkoden. I e-posten finner du også utløpsdatoen for koden og hvordan du løser den inn på nettstedet. Kupongkoder kan ikke brukes flere ganger; du kan bare bruke dem én gang.

  • Hvor lang tid tar det før kjøpesummen refunderes til meg?

    Hvis du kansellerer eller bytter et produkt og kjøpesummen (delvis) refunderes, vil refusjonen automatisk bli kreditert til bankkontoen som ble brukt til å foreta betalingen innen fem virkedager. Vi refunderer imidlertid ikke beløpet før vi har mottatt produktene.

    Har du betalt med kredittkort? I så fall refunderer vi også beløpet innen fem virkedager. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil én måned før det refunderte beløpet er synlig på kredittkortkontoen din.

  • Hvordan fungerer kansellering hvis jeg ikke har betalt i euro?

    Alle produkter på nettstedet vårt selges i euro. Hvis du betaler online i din egen valuta, gælder de aktuelle valutakurser i forhold til euroen på købstidspunktet. Hvis du avbestiller, refunderer vi beløpet du har betalt i euro. Valutakursen kan endre seg i mellomtiden, men vi tar ikke hensyn til dette i refusjonen. Dette kan føre til at du får tilbakebetalt et høyere eller lavere beløp når du kansellerer bestillingen.

  • Hvordan kan jeg få refundert MVA for eksport til land utenfor EU?

    Ved eksport til land utenfor EU kan privatkunder få refundert momsen de har betalt i Norge. Betingelsene for dette er at fakturabeløpet inkludert moms er på minst € 50, og at produktet eksporteres ut av EU innen tre måneder etter kjøpet. Dette er reguleret ved lov.

    Du kan kreve tilbake betalt MVA på følgende måte:

    1. Sørg for at fakturaen stemples av tollvesenet.
    2. Skriv den nye utenlandske adressen med penn på fakturaen. Sørg også for at bankkontonummeret ditt står på fakturaen.
    3. Send fakturaen sammen med en kopi av passet ditt til oss via kontaktskjemaet vårt.

    Resten gjør vi opp med tollmyndighetene. Hvis søknaden godkjennes av tollmyndighetene, får du momsen refundert innen 14 dager.

  • Kan jeg motta en faktura med 0 % MVA som bedriftskunde fra EU?

    Som bedriftskunde fra EU kan du få refundert momsen du har betalt i Norge. Du vil motta en momsfri faktura som inneholder beløp uten moms. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    1. MVA avregnes etter betaling
      Du legger inn bestillingen og betaler beløpet inkludert MVA. Bestillingen din vil bli sendt umiddelbart. Etter bestillingen, send ordrenummeret ditt til oss, MVA-nummeret ditt og forespørselen om en faktura uten MVA via kontaktskjemaet vårt. Denne fakturaen vil bli sendt til deg innen fem virkedager, og det innbetalte beløpet vil bli refundert til kontoen din innen en uke.
    2. MVA avregnes før betaling
      Du legger inn bestillingen din, men betaler ikke for den ennå. Etter bestillingen, send ordrenummeret ditt til oss, MVA-nummeret ditt og forespørselen om en faktura uten MVA via kontaktskjemaet vårt. Du vil motta en lenke for å betale det skyldige beløpet ekskl. mva. innen to virkedager. Så snart beløpet er betalt, sender vi bestillingen din, og du mottar en faktura med 0 % mva. innen fem virkedager.

    Kort sagt kan du enten velge å betale momsbeløpet slik at du mottar bestillingen raskere, eller vente på den momsfrie fakturaen.