Apple iPhone 12 Pro Max - Slå av Finn min iPhone

På lager:Levering innen 1-4 virkedager
Ikon Slå av Finn min iPhone

Slå av Finn min iPhone for Apple iPhone 12 Pro Max

Finn min iPhone er en praktisk funksjon som hjelper deg med å finne igjen iPhone eller iPad dersom du har mistet den. Den gjør at så lenge telefonen eller nettbrettet har internettforbindelse, kan du på en datamaskin se hvor den befinner seg. Den sikrer også enheten din: Så lenge den er på, kan den ikke tilbakestilles. Dersom du må sende telefonen tilbake, må denne funksjonen være slått av. Ellers kan ikke enheten gjenopprettes. Det er to måter å slå av Finn min iPhone på: På selve telefonen eller via iCloud.com.

Deaktiver Finn min iPhone fra enheten din

Trinn-for-trinn-forklaring

  1. Trykk på "Innstillinger".
  2. Scroll nedover og trykk på "iCloud".
  3. Scroll nedover og trykk på "Finn min iPhone".
  4. Trykk på glidebryteren ved siden av "Finn min iPhone".
  5. Skriv inn Apple ID-passordet ditt og trykk på "Slå av".
  6. Finn min iPhone er nå deaktivert!

Deaktivere Finn min iPhone ved hjelp av iCloud

Du kan også slå av Finn min iPhone ved hjelp av iCloud, dersom du ikke lenger har tilgang til telefonen. Dersom du bruker denne metoden, vil du også slette alle filer fra din iPhone eller iPad. Vil du beholde dem? Ta en sikkerhetskopi først. Du finner en forklaring på hvordan du gjør dette i menyen til venstre. Er du sikker på at du vil deaktivere Finn min iPhone? Gjennomfør de følgende trinnene.

Trinn-for-trinn-forklaring

  1. Gå til iCloud.com og logg på med Apple-ID-en din, f. eks. fra PC-en din eller en bærbar datamaskin.
  2. Trykk på "Finn iPhone"
  3. Trykk på "Alle enheter" øverst og velg enheten din.
  4. Trykk på "Slett iPhone".
  5. Trykk på "Slett".
  6. Logg på med din Apple-ID.
  7. Skriv inn svarene dine og trykk på "Fortsett".
  8. Skriv inn telefonnummer og melding, dersom du ønsker det.
  9. Trykk på "Ferdig".
  10. Trykk på "Ok".
  11. Trykk på "Fjern fra konto".
  12. Trykk på "Slett".
  13. Finn min iPhone er nå deaktivert og alle filer slettet fra enheten din!

    Hva gjør du dersom du ikke klarer å slette iPhonen din og allerede har sendt den inn til reparasjon?

Da kan du slette enheten fra kontoen din. Følg disse instruksjonene:

  1. Gå til iCloud.com og logg på med din Apple-ID.
  2. Klikk "Finn iPhone"
  3. Øverst velger du "Alle enheter&" og deretter enheten du sendte inn til reparasjon;
  4. Velg "Stopp forespørsel om sletting"
  5. Velg nå "Fjern fra konto".
  6. Enheten blir nå slettet fra Finn min iPhone!

    Ofte stilte spørsmål

Hva er en Apple-ID?

En Apple-ID er en konto som består av en e-postadresse og et passord, som du oppretter når du begynner å bruke iPhone eller iPad. Du trenger denne kontoen for å gjøre ting hos Apple, som å kjøpe og laste ned apper fra App Store og bruke iCloud. Du trenger også en Apple-ID for å aktivere og deaktivere funksjonen Finn min iPhone.

Merk! Før din iPhone eller iPad kan repareres, må Finn min iPhone være slått av. Ellers kan ikke reparasjonen gjennomføres. Så pass på at du oppbevarer opplysningene knyttet til din Apple-ID trygt!

Jeg har glemt Apple-ID-en min. Hva gjør jeg nå?

Det kan selvfølgelig skje at du glemmer opplysningene knyttet til Apple-ID'en din. Derfor er det alltid nyttig å skrive ned dataene dine et sted eller lagre dem digitalt. Dersom du ikke har gjort dette eller har glemt å gjøre det det, gå til denne siden) for å hente opplysningene dine.

Vi respekterer ditt personvern

Vi bruker informasjonskapsler, piksler og lignende teknologier for å gjøre det mulig for deg å gjøre best mulig bruk av nettstedet vårt. Du kan finne ut mer i vår databeskyttelse. Ved å klikke på "Aksepter alt" samtykker du i bruken av disse teknologiene. Under "Innstillinger" kan du velge tjenestene eller avslå dem. Du kan tilbakekalle eller endre samtykket ditt når som helst med fremtidig virkning.