Lenovo Tab M11 WiFi + 4G - Tips og triks
Tips og tricks for Lenovo Tab M11 WiFi + 4G 4GB/128GB Grå + Pen
Ofte stilte spørsmål om Lenovo Tab M11 WiFi + 4G
Svar:
Dersom du returnerer eller sender en Android-enhet til reparasjon, er det nødvendig å fjerne Google-kontoen din fra enheten. Følg trinnene nedenfor for å slette Google-kontoen din:
- Gå til innstillinger
- Klikk på Kontoer og se om det er noen Google-kontoer der
- Klikk på Google-kontoen og velg Slett. Selve Google-kontoen vil ikke bli slettet, den vil bare bli koblet fra enheten din.
Svar:
Vannskader på elektronisk utstyr dekkes som regel ikke av garantien. Dette er fordi vannskader faller inn under brukerskader. Produsenten kan ikke gi garanti på slike skader, fordi de ikke kan påvirke bruken av apparatet.
Mange enheter, som smarttelefoner, smartklokker og fitness trackere, har et sertifikat for vanntetthet i form av en kode, for eksempel IP68 eller 5ATM. Vannskader på disse sertifiserte enhetene dekkes heller ikke av garantien. Dette er fordi den vanntette forseglingen til enheten kan bli utsatt for slitasje på grunn av normal bruk. Så prøv alltid å forhindre at enheten din blir våt, selv om den er vanntett.
Svar:
Det er mulig at TalkBack er slått på, og at enheten din ikke reagerer på berøring på grunn av dette. Dette er en funksjon i Android, laget for blinde og svaksynte. I denne modusen konverterer telefonen teksten på skjermen til tale. Du kan deaktivere denne funksjonen fra innstillingsmenyen under "Tilgjengelighet".
Svar:
Google oppdaterer jevnlig Android-programvaren. Hvorvidt telefonen din mottar en oppdatering, avhenger av hvilken type enhet du har. Ikke alle enheter kvalifiserer for alle oppdateringer. Produsenter kunngjør hvilke enheter som er kompatible med den nye oppdateringen. Det varierer etter både land og enhet når en oppdatering blir tilgjengelig.
Dersom det er en Android-oppdatering tilgjengelig for telefonen din, vil du vanligvis motta et varsel. Etter dette kan du installere oppdateringen. Varselet blir sendt "Over-The-Air" (OTA). Det betyr at du ikke trenger å koble telefonen til datamaskinen! Det kan kreve mye data å installere en programvareoppdatering, så det anbefales å gjøre dette via en WiFi-tilkobling. Du kan også søke manuelt etter oppdateringer i telefonens innstillinger.
Svar:
Over tid kan skitt og støv samle seg i ladeporten på nettbrettet. Det kan føre til at kabelen ikke holder seg på plass, og at ladingen ikke alltid går bra. Du kan enkelt løse dette problemet ved å forsiktig fjerne akkumulert skitt og støv. Dette kan du for eksempel gjøre med en tannpirker. Ved å skrape forsiktig langs kantene og hjørnene inne i ladeporten kan du fjerne oppsamlet smuss. Nå kan ladekabelen kobles til enheten din igjen. Pass på at du ikke bruker mye kraft, ofte holder det med å bare skrape langs den. Etter at du har skrapet bort skitten kan det også hjelpe å blåse kraftig inn i ladeporten. Pass på at det ikke kommer fuktighet inn i porten.