Bestill og betal

På nettstedet vårt kan du raskt og enkelt legge inn bestillingen din.
Har du spørsmål om bestilling eller betaling? Ta en titt på våre ofte stilte spørsmål nedenfor.


Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan legger jeg inn en bestilling?

    Du kan enkelt legge inn en bestilling selv via nettsiden vår. Logg inn med bedriftskontoen din for å se gjeldende priser og lagerbeholdning. I sammenligningsverktøyet vårt finner du alle tilgjengelige telefoner og nettbrett. Bruk søkefeltet i den gule boksen eller velg merke i filteret for å se tilgjengelige produkter og antall. Legg de ønskede produktene i handlekurven og bekreft bestillingen. De opplysningene vi kjenner til, er allerede fylt ut for deg.

  • Hvordan legger jeg inn en bestilling uten å betale moms?

    Du har to alternativer for å legge inn en bestilling uten MVA:
    1. MVA avregnes før betaling.
      Legg inn en bestilling, velg betalingsmåten "Bankoverføring" og send en e-post med ordrenummeret til business@gomibo.no. Du vil motta en proformafaktura uten MVA innen én virkedag og kan deretter betale. Bestillingen vil ikke bli sendt før betalingen er mottatt. Bestillingen blir derfor forsinket med én dag.
    2. MVA avregnes etter betaling.
      Legg inn en bestilling og betal hele beløpet inkludert mva. Bestillingen sendes umiddelbart. Send en e-post med ordrenummeret til business@gomibo.no. Momsen vil da bli tilbakeført til kontoen din innen 5 virkedager. Du finner fakturaen uten moms på kontoen din..
  • Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min før den er sendt?

    Det er mulig, men du må sende en e-post med forespørselen din til business@gomibo.no. Når enheter kjøpes på bestilling, er det ikke alltid mulig å gjøre endringer. I så fall må du også kontakte oss via e-post.

  • Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?

    Våre kunder kan alltid betale via bankoverføring, Visa/Mastercard og Maestro. Det kan være et ekstra betalingsalternativ tilgjengelig for ditt land. Du finner en oversikt over alle betalingsmåter per land her.

  • Bestillingen min er lagt inn, men jeg må fortsatt betale. Hvordan gjør jeg det?

    I e-postbekreftelsen finner du en grønn knapp som viderekobler deg til en betalingsside. Her kan du betale, og du finner også informasjonen du trenger for å betale via bankoverføring hvis du foretrekker det. Du finner også denne siden i kontoen din.

  • Jeg ønsker å ha en intern referanse på fakturaen. Er det mulig?

    Ja, det er mulig å ha din egen ordrereferanse på fakturaen og fraktetiketten. Når du er logget inn med bedriftskontoen din, vil du se feltet for bestillingsreferanse i handlekurven med navn og adresseopplysninger.

  • Hvordan fungerer det å bestille på kreditt?

    Hvis du bestiller på kreditt hos oss, frigir vi bestillingen din samme dag, forutsatt at den er innenfor den godkjente kredittgrensen og at det ikke foreligger noen forfalte fakturaer. Du trenger ikke å gjøre noe selv. Hvis kredittgrensen er nådd eller en betalingsfrist er utløpt, informerer vi deg umiddelbart via e-post.

  • Oppfyller jeg kravene for å bestille på kreditt?

    Muligheten til å bestille på kreditt vil bli vurdert ved forventet kjøp av mer enn 50 enheter per år. Ønsker du å kvalifisere for kreditt? Send en forespørsel på e-post til business@gomibo.no. For å kunne bestille på kreditt ber vi deg alltid om å sende oss noen dokumenter og å ha forhåndsbetalt minst én bestilling i løpet av de siste to månedene. Vi tilbyr muligheten til å bestille på kreditt i samarbeid med et kredittforsikringsselskap som vurderer søknaden. Behandlingstiden for en kredittsøknad er vanligvis 1-2 uker.

  • MVA på fakturaen må trekkes fra. Hvordan ordner jeg dette?

    Har du allerede betalt for bestillingen inklusive moms? Da vil momsen bli refundert til kontoen din innen 5 virkedager, og du vil finne fakturaen uten moms på kontoen din. Ønsker du å betale uten moms? Legg inn en bestilling, velg betalingsmåten "Bankoverføring" og send en e-post med ordrenummeret til business@gomibo.no. Du vil motta en proformafaktura uten MVA innen én virkedag og kan deretter betale.
    Vennligst merk: I de fleste tilfeller vil MVA automatisk bli reversert for kjøp som gjøres etter den første bestillingen. Du trenger ikke lenger å kontakte business@gomibo.no, og den korrekte fakturaen vil vises på kontoen din.

  • Når vil jeg motta en faktura for omvendt avgiftsplikt?

    Vår Økonomiavdeling oppretter disse fakturaene manuelt så snart bestillingen din er sendt, eller hvis du har bedt om dem via e-post. Har du fortsatt ikke mottatt fakturaen dagen etter at du har mottatt bestillingen? Send en e-post til business@gomibo.no.