Ikke på lager for øyeblikket

Ofte stilte spørsmål om Apple iPad Air 2024 11 WiFi + 5G

  • Svar:

    Telefonminnet kan bli fullt når du lagrer mange apper, bilder, videoer, musikk eller kontakter. Dette er veldig irriterende, fordi det gjør at telefonen blir treg og fører til at du ikke kan laste ned nye bilder eller apper. Dessverre kan du ikke utvide telefonens minne med et minnekort. Men det finnes en annen løsning: Nemlig skylagring. Du kan laste bilder og videoer opp til skyen og deretter slette dem fra telefonen. Gjennom skyen vil du fortsatt ha filene tilgjengelige på telefonen, men de tar ikke lenger opp plass på enheten din. Slik fortsetter telefonen å være rask og du får plass til nye apper. Eksempler på skylagring kan være iCloud, Dropbox, Google Drive og Microsoft OneDrive.

  • Svar:

    Vannskader på elektronisk utstyr dekkes som regel ikke av garantien. Dette er fordi vannskader faller inn under brukerskader. Produsenten kan ikke gi garanti på slike skader, fordi de ikke kan påvirke bruken av apparatet.

    Mange enheter, som smarttelefoner, smartklokker og fitness trackere, har et sertifikat for vanntetthet i form av en kode, for eksempel IP68 eller 5ATM. Vannskader på disse sertifiserte enhetene dekkes heller ikke av garantien. Dette er fordi den vanntette forseglingen til enheten kan bli utsatt for slitasje på grunn av normal bruk. Så prøv alltid å forhindre at enheten din blir våt, selv om den er vanntett.

  • Svar:

    I tillegg til den interne lagringsplassen til enheten din, kan du også bruke skylagring. Her du kan laste opp bildene og videoene dine, slik at de ikke lenger må lagres på telefonen. Via nettskyen har du fortsatt tilgang på dem på telefonen, men de tar ikke opp plass på telefonen lenger. Slik unngår du at telefonen din blir tregere, og det tar mye lenger tid før du går tom for lagringsplass. Eksempler på skylagring kan være iCloud, Dropbox, Google Drive og Microsoft OneDrive.

  • Svar:

    Over tid kan skitt og støv samle seg i ladeporten på nettbrettet. Det kan føre til at kabelen ikke holder seg på plass, og at ladingen ikke alltid går bra. Du kan enkelt løse dette problemet ved å forsiktig fjerne akkumulert skitt og støv. Dette kan du for eksempel gjøre med en tannpirker. Ved å skrape forsiktig langs kantene og hjørnene inne i ladeporten kan du fjerne oppsamlet smuss. Nå kan ladekabelen kobles til enheten din igjen. Pass på at du ikke bruker mye kraft, ofte holder det med å bare skrape langs den. Etter at du har skrapet bort skitten kan det også hjelpe å blåse kraftig inn i ladeporten. Pass på at det ikke kommer fuktighet inn i porten.

  • Svar:

    Det er flere måter å forbedre batterilevetiden til enheten på. Lukk aktive programmer og start nettbrettet på nytt regelmessig. Dette lukker programmer som kjører i bakgrunnen og som dermed reduserer batterilevetiden. Vær også oppmerksom på innstillinger som GPS, NFC, Bluetooth og/eller automatisk synkronisering. Slå av disse innstillingene når de ikke er i bruk. Skjermen til nettbrettet er ofte det som bruker mest strøm, så for å spare strøm raskt og enkelt kan du senke standard lysstyrke!

Alle spørsmål og svar

Vi respekterer ditt personvern

Vi bruker informasjonskapsler, piksler og lignende teknologier for å gjøre det mulig for deg å gjøre best mulig bruk av nettstedet vårt. Du kan finne ut mer i vår databeskyttelse. Ved å klikke på "Aksepter alt" samtykker du i bruken av disse teknologiene. Under "Innstillinger" kan du velge tjenestene eller avslå dem. Du kan tilbakekalle eller endre samtykket ditt når som helst med fremtidig virkning.